Постови

Приказују се постови за мај, 2020

18.05.2020. - ОСМАЦИ - 4. ЗАДАТАК

18.05.2020. – СПОЉНА ПОЛИТИКА ЈУГОСЛАВИЈЕ-ИЗЕЂУ ИСТОКА И ЗАПАДА- Драги моји осмаци. Приближио се крај школске године. Надам се да ћете наћи снаге и воље да истрајете у својим задацима и на крају дођете до жељених оцена. Ово је 4. задатак за другу оцену (откад траје настава на даљину). Нисам сигурна да ли ћемо имати времена за још један задатак или ће ово бити последњи. Па бих желела да вам скренем пажњу на неке историјске чињенице о којима и нема много података у вашем уџбенику. Лекција којом ћемо се бавити почиње на страни 221. и носи назив „Спољна политика Југославије – између истока и запада“. Прочитајте лекцију и   уз помоћ уџбеника и интернета одговорите на следећа питања: 1.        Покрет несврстаних (када је настао, које земље га чине, које личности су кључне)? 2.        Шта је то Маршалов план а шта Информибиро? (истражи на Википедији) 3.        Зашто је од 1948. до 1953. године постојао сукоб Југославије са Совјетским савезом? 4.        Затвор Голи оток? (молим вас у

18.05.2020. - СЕДМАЦИ - 3. ЗАДАТАК - СРБИЈА НА ПУТУ КА НЕЗАВИСНОСТИ

18.05.2020. –СРБИЈА НА ПУТУ КА НЕЗАВИСНОСТИ-   Драги моји седмаци. Ево и трећег задатка за другу оцену. Лекција носи назив „Србија на путу ка независности“ и почиње на страни 160. Најпре прочитајте целу лекцију. Хтела бих да вам скренем пажњу да заиста покушате да схватите значај 1878. године. На ову годину ћемо се враћати наредне године зато што је веома значајна за српску националну историју. Ево и питања на која требате да одговорите до петка 22.05.2020. године. 1.        Ко је био Милан Обреновић? (напиши његову опширну биографију) 2.        Ко је био Јован Ристић и у чему се огледа његов значај у годинама о којима говоримо? 3.        Шта означава Источно питање? 4.        Објасни како је дошло до Српско-турских ратова 1876-1878. године? 5.        Зашто је извршена ревизија (преиспитивање) Санстефанског мировног уговора и када је он потписан? 6.        Шта је промењено Берлинским конгресом и када је он одржан?   Молим вас да радите редовно задатке. Од ових задатак

18.05.2020. - ШЕСТАЦИ - 4. ЗАДАТАК - ОСМАНСКО ЦАРСТВО

18.05.2020.   – ОСМАНСКО ЦАРСТВО НА ВРХУНЦУ МОЋИ   - Драги моји шестаци, ево задатка за ову недељу. Ми смо завршили једну тематску целину и почињемо последњу тему за ову школску годину „Српске земље у раном новом веку“. Лекција којом ћемо се ове недеље бавити почиње на страни 182. у вашим уџбеницима и носи назив „Османско царство на врхунцу моћи“. Пажљиво прочитајте целу лекцију па одговорите на следећа питања: 1.        Допуни реченице: -           Османско царство постојало је од _______ века до ________ године. Оснивач Османске династије био је ___________. -           Турци су освојили Византију _________ годину. Тада је Османским царством владао султан _______________________. -           Друштво Османског царства делило се на ___________ и _____________. Објасни   у чему се разликовао њихов положај. ________________________________________ _______________________________________________________________________ 2.        Објасни следеће појмове: -           Султа

18.05.2020. - ПЕТАЦИ - СИСТЕМАТИЗАЦИЈА - СТАРА ГРЧКА - 4. ЗАДАТАК

18.05.2020.   -   СИСТЕМАТИЗАЦИЈА – СТАРА ГРЧКА Драги моји петаци. Ево новог задатка за ову недељу. Настављамо са систематизацијом градива. Ово је четврти задатак за другу оцену.   Отворићете ваше уџбенике на страни 106. и урадићете задатке на странама 106, 107, 108, 109 и 110, закључно са задатком 24. Обавезно пишите хемијском оловком и штампаним словима. Сликајте странице и пошаљите задатак до петка 22.05.2020. Почела сам да закључујем оцене тамо где је ситуација у потпуности јасна, тако да вас молим да радите редовно како би на крају били задовољни својим оценама.   Оцену ћете добити када завршите и овај задатак и она ће зависити од тога како сте и да ли сте урадили задатке за другу оцену. Поздрављам вас! Наставница Валерија

15.05.2020. - ОСМАЦИ - ПРИПРЕМНА НАСТАВА

Драги моји осмаци. Ближи се завршни испит. Од сутра би требало да почнемо са одржавањем припремне наставе. Ја сам дошла на идеју да ми помогнете да оформимо вибер групу у којој ће бити сви осмаци из оба одељења. Ја би на ту групу слала задатке везане за завршни испит из историје. Они који желе могу те задатке да раде и шаљу урађене као потврду да су похађали припремну наставу. Ако је неко вољан, нека оформи групу. Унапред хвала!

11.05.2020. - ОСМАЦИ - 3. ЗАДАТАК ЗА ДРУГУ ОЦЕНУ

11.05.2020. – НОВА ВЛАСТ – Драги моји осмаци, почињемо сасвим нову тематску целину „Југославија после другог светског рата“. Прва лекција на ову тему почиње на страни 217. Ваш задатак је следећи: - Препишите наслов лекције „Нова власт“ и упишите у свесци датум израде задатка. - Прочитајте пажљиво целу лекцију. - Препишите следећа питања и одговорите на њих (на нека питања ћете одговорете наћи у уџбенику, на нека питања ћете одговорити само уз помоћ интернета – Википедије, а неке одговоре ћете допунити уз помоћ интернета): 1. Напиши биографију Милована Ђиласа. 2. Напиши биографију Милана Грола. 3. Федеративна Народна Република Југославија (ФНРЈ) састојала се из 6 федералних јединица. Којих? 4. Ко је био први председник ФНРЈ? 5. Ко је први пут након рата добио бирачко право, а коме је то право било ускраћено? 6. Који датум је обележаван као Дан Републике? 7. До које године је тај датум обележаван као званични празник у Савезној Републици Југославији? РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТ

11.05.2020. - СЕДМАЦИ - 2. ЗАДАТАК ЗА ДРУГУ ОЦЕНУ

11.05.2020. – ДРУГА ВЛАДАВИНА МИЛОША И МИХАИЛА ОБРЕНОВИЋА – Драги моји седмаци. Задатак за ову недељу је следећи: *Отворите уџбеник на страни 155. и препишите наслов и упишите датум израде задатка * Прочитајте целу лекцију са свим додацима и занимљивистима у склопу лекције * Препишите следећа питања и одговорите на њих у свесци: 1. - Прва владавина Милоша Обреновића трајала је од _______ до _______године. - Друга владавина Милоша Обреновића трајала је од _______ до _______ године. - Милоша Обреновића је 1858. године вратила на власт група политичара након ________________ скупштине. 2. Напиши биографију Михаила Обреновића (тако да она обухвати читав његов живот) 3. Шта означава „инцидент на Чукур-чесми? (шта се те 1862. године тачно догодило – допуни свој одговор уз помоћ интернета) 4. Како је кнез Михаило искористио инцидент на Чукур-чесми да би постигао свој највећи успех у спољној политици? 5. Ко чини Први балкански савез и против кога је он био уперен? 6. Шта знаш о организац

11.05.2020. - ШЕСТАЦИ - 3. ЗАДАТАК ЗА ДРУГУ ОЦЕНУ

11. 05. 2020. АПСОЛУТИСТИЧКЕ МОНАРХИЈЕ Драги моји, задатак за ову недељу је следећи: - Отворите уџбеник на страни 175. - Препишите наслов лекције и упишите датум израде задатка. - Прочитајте пажљиво целу лекцију. - Отворите страну 178. вашег уџбеника, препишите 5 питања у свеску, а затим на та питања одговорите. - Отворите страну 175, затим погледајте у доњем десном углу станице, видећете слику дворца у Версају. Испод слике налази се 3 питања. Препишите и та 3 питања у свеску, па одговорите на њих. *РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ ПЕТАК 15.05.2020. ЗАДАЦИ НАКОН ИСТЕКА РОКА СУ НЕПРИХВАТЉИВИ. Поздрав!

11.05.2020. - ПЕТАЦИ - 3. ЗАДАТАК ЗА ДРУГУ ОЦЕНУ

11.05.2020. СТАРИ ИСТОК – систематизација Драги моји петаци и даље обнављамо градиво. Ваш задатак за ову недељу је следећи: - на страни 65. налази се одељак „Провери и обнови“. Ви ћете урадити све задатке на странама 65,66,67,68 и 69. Само питања 17. и 18. прескочите, али можете да размислите шта бисте одговорили и на та питања. Значи радите задатак директно у уџбенику, не преписујете ништа у свеску. Када урадите све задатке, сликајте назначене странице уџбеника и пошаљите ми. *Рок за израду задатка је петак 15.05.2020. Будите ми здрави и вредни! Поздрав!

04.05.2020. - ОСМАЦИ - БЕРЛИНСКИ ЗИД - Други задатак за другу оцену

04.05.2020. БЕРЛИНСКИ ЗИД Драги моји осмаци, вратићемо се мало уназад. Тема за ову недељу је „Берлински зид“. Погледајте документарац под називом“ Тридесет година једног четвртка“ (Берлински зид). Наћи ћете га на Јутјубу у трајању од непуних 59 минута. Молим вас да оно што сам ја написала у свесци препишете плавом хемијском, а оно што ви пишете пишите црвеном хемијском. Пишите обавезно и питања и одговоре. 1. задатак: (општи подаци које требате знати у вези са Берилинским зидом) - Изграђен је ________, а срушен __________године. - Ко је подигао Берлински зид (која земља)?______________ - Зашто је подигнут Берлински зад? Са којим циљем?_____________________________________________________________________________________ - Немачка и град Берлин били су након Другог светског рата подељени на 4 окупационе зоне: ______________, ______________, ______________ и _______________. - 1949. године настала је Савезна Република Немачка и Источна Немачка. Зашто је до тога дошло? _________________

04.05.2020. - СЕДМАЦИ - УСТАВОБРАНИТЕЉИ - Први задатак за другу оцену

04.05.2020. РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ 08.05.2020. У ПОДНЕ. Драги моји. Ове недеље радићемо нову лекцију под називом „Владавина уставобранитеља“ (1842-1858). Лекција почиње на страни 150. у ваши уџбеницима. Молим вас да допуните следеће реченице и одговорите на следећа питања, тако што ћете оно што сам ја написала писати плавом хемијском, а оно што ви допуњујете или одговарате пишите црвеном хемијском ради бољег и лакшег прегледа. У свесци напишите наслов лекције и датум израде задатка. Редовно пратите наставу на РТС3 каналу. Задаци: 1. Ко су уставобранитељи?_____________________________________________________ 2. Ко су најистакнутије личности међу уставобранитељима?________________________, ___________________, ____________________. 3. Шта означава Вучићева буна 1842. године?____________________________________ 4. У време тзв. Уставобранитељске владе на власти се налазио ____________________ ____________________. 5. Ког Устава се придржавала Уставобранитељска влада? ______

04.05.2020. - ШЕСТАЦИ - РЕФОРМАЦИЈА И ПРОТИВРЕФОРМАЦИЈА - ДРУГИ ЗАДАТАК

04.05.2020. – РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ 08.05.2020 у 12:00 Драги моји шестаци. Ово је други задатак за другу оцену. Молим вас да радите редовно, да задатке радите пажљиво, да их шаљете у року и да пишете читко и хемијском оловком. Тема за ову недељу је „Реформација и противреформација“. Лекција се налази на страни 170. Прочитајте лекцију. У свесци напишите наслов лекције, датум и препишите следеће реченице које требате да допуните. Притом оно што сам ја писала пишите плавом хемијском, а оно што ви допуњујете пишите црвеном хемијском. Ако на неко питање не можете да пронађете одговор послужите се интернетом. -Шта означава реформација?_________________________________________________________ -До појаве реформације дошло је у ______ веку, због опадања угледа _____________цркве. -1054. године дошло је до великог раскола у јединственој хришћанској цркви (велика шизма) када је она подељена на ___________ и _____________. -Током реформације дошло је до још једног раскола, овај пут у

04.05.2020. - ПЕТАЦИ - СИСТЕМАТИЗАЦИЈА (ИСТОРИЈА, ПРАИСТОРИЈА) - Други задатак за другу оцену

04.05.2020. – систематизација градива РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ ПЕТАК 08.05.2020. У ПОДНЕ Драги моји петаци. Почећемо са обнављањем градива историје од почетка уџбеника. Када овај задатак преписујете у свесци, оно што сам ја написала напишите плавом хемијском, а оно што ви пишете као решење нека буде црвеном хемијском како би задатак био прегледнији. *Допуни реченице тако да оне буду тачне: - Историја је ________која се бави проучавањем ___________ људског друштва. - Историјски извори деле се на ____________, ______________ и _____________. - Историја је почела ______________ (наведи догађај) и траје до __________. Дели се на _______________ , _______________, _______________ и ________________. - У библиотекама раде __________________, у архивима раде _____________, а у музејима раде ______________. - „Оцем историје“ називамо _____________ , који је живео у ______ веку пре наше ере. - Праисторија је трајала од _______________________ до ___________________________. - Праисторија се

02.05.2020. - СВИ РАЗРЕДИ - ОБАВЕШТЕЊЕ

МОЛИМ СВЕ УЧЕНИКЕ ДА РЕДОВНО ПРОВЕРАВАЈУ МЕЈЛОВЕ. ОЧЕКУЈЕМ БИЛО КАКВУ ПОТВРДУ КАДА ВАМ ПОШАЉЕМ ПОРУКУ, ДА СТЕ ПОРУКУ ПРОЧИТАЛИ. ИСТО КАО ШТО И ЈА ВАМА НА СВАКУ ПОРУКУ ОДГОВАРАМ. АКО НЕ ОДГОВОРИМ НИСАМ ПРОЧИТАЛА МЕЈЛ. Поздрав!

СВИ РАЗРЕДИ - 02.05.2020. - ОБАВЕШТЕЊЕ

МОЛИМ СВЕ УЧЕНИКЕ ДА СВАКИ ЗАДАТАК ОБАВЕЗНО ПИШУ ХЕМИЈСКОМ ОЛОВКОМ. ДА СВАКИ ЗАДАТАК САДРЖИ И ПИТАЊА И ОДГОВОРЕ ЈЕР ЋЕ СЕ ИНАЧЕ СМАТРАТИ НЕПОТПУНИМ. А СВЕ ТО У ЦИЉУ ДА ЗАДАТКЕ МОГУ ДА ЛАКШЕ ДА ПРЕГЛЕДАМ И ПРОЧИТАМ. Поздрав!