Постови

Приказују се постови за април, 2020

27.04.2020. - ОСМАЦИ - Први задатак за другу оцену

27.04.2020. - РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04.2020. (рок је краћи 1 дан због празника) Драги осмаци. Протекле недеље имали сте доста обавеза у вези са пробним завршним испитом па вас ја нисам оптерећивала новим задатком. За свој досадашњи рад, за протеклих 5 задатака сви сте или ћете бити оцењени. Овим задатком почиње трка за нову оцену. Потрудите се да задатке радите у целости, на време, да сваки задатак садржи питања и одговоре, да буде написан хемијском оловком и читљив. Сваки задатак и све у вези са њим утицаће на будућу оцену. Лекција коју ћемо ове недеље обрадити налази се на страни 205. под насловом „ХЛАДНИ РАТ И БЛОКОВСКА ПОДЕЛА“. Прочитајте пажљиво лекцију, препишите питања са стране 209. и одговорите на њих . Ево питања: 1. Оцени међународне односе по окончању Другог светског рата. 2. Шта је „гвоздена завеса“? 3. Због чега су и када основани блокови? 4. Када је настао први сукоб између Запада и Совјета? 5. Због чега је избио рат у Вијетнаму у којем је ангажована

27.04.2020. - СЕДМАЦИ - Прва владавина Милоша и Михајла Обреновића - пети задатак

27.04.2020. РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ ПОНЕДЕЉАК 04.05.2020 Драги моји седмаци. Ово је пети задатак од почетка одржавања наставе на даљину. Уједно и последњи задатак који ће утицати на вашу прву оцену у овом периоду. Задатак није тежак, али је обиман. Због тога ће и рок за његову израду бити нешто дужи. За ову прву оцену ћу толерисати и задатке са закашњењем. Тако да до 04.05.2020. можете послати и заостале задатке и тако утицати да ваша оцена буде већа. То правило неће важити за следећу оцену. *Лекција коју обрађујемо почиње на страни 142. вашег уџбеника под насловом „ Прва владавина Милоша (1815-1839) и Михаила (1839-1842)“. Прочитајте целу лекцију. Да би вам све било јасније погледајте кратак приказ овог периода од аутора Вере Исаиловић у трајању од непуних 9 минута. Укуцајте на јутјубу „Вера Исаиловић – Прва владавина Милоша и Михаила Обреновића“ и погледајте кратак приказ. *Покушајте да запамтите оно што читате и пишете. Ако се вратимо у школу у овој школској годин

27.04.2020. - ШЕСТАЦИ - Први задатак за другу оцену

27.04.2020. – РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ 30.04.2020 у 17:00 (рок је краћи за дан због празника) Драги моји шестаци. Почињемо са задацима за другу оцену. Молим вас да радите редовно, да задатке радите пажљиво, да их шаљете у року и да пишете читко и хемијском оловком. Тема за ову недељу је „Хуманизам и ренесанса“. Лекција се налази на страни 165. Прочитајте лекцију. У свесци напишите наслов лекције, датум и препишите следећа питања на која требате да одговорите: 1. Које време је карактеристично за хуманизам и ренесансу? 2. Која су обележја културе хуманизма и ренесансе? (по чему се ово време разликује од времена које му је претходило) 3. У ком периоду су ствараоци хуманизма и ренесансе налазили узоре? 4. Наведи најзначајније представнике хуманизма и ренесансе и њихова дела? (они су дати у табели на страни 168.) 5. Погледај слику на страни 165. „Тајна вечера“ и одговори на питања користећи интернет: А) Ко су личности које је Леонардо приказао на овој слици? Б) Шта се наводно

27.04.2020. - ПЕТАЦИ - Први задатак за другу оцену

27.04.2020. – РОК ЗА ИЗРАДУ ЗАДАТКА ЈЕ ЧЕТВРТАК 30.04.2020. Драга децо. Почињемо са задацима за другу оцену. Ваш задатак је да урадите следеће задатке, сликате их и пошаљете: 1. На страни 136. вашег уџвеника приказана је слика „Тајна вечера“ Леонарда да Винчија. О њему ћемо више учити следеће године. Ваш задатак је да одговорите на три питања поред слике, користићи податке које можети наћи на интернету ако укуцате „Тајна вечера – слика- значење“. Питања су следећа: А) Ко су личности које је Леонардо приказао на овој слици? Б) Шта се, наводно, догодило на тајној вечери? В) Пронађи и заокружи на слици Исуса Христа. 2. Допуни следеће реченице и одговори на следећа питања користећи уџбеник и лекцију која почиње на страни 141. - „Варварске најезде и пад Западног римског царства“. А) Узроци слабљења Римског царства у 4. и 5. веку били су следећи: _________________________, _______________________, ________________________. Б) Кога су Римљани називали варварима? _____________________

27.04.2020. - СВИ РАЗРЕДИ - ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Драги моји ученици. Мислим да смо се до сада уходали и да ћемо убудуће лакше да комуницирамо. Сви сте осим седмих разреда прошли градиво и задатке за прву оцену. Седмаци ће бити оцењени тек ове недеље. За ову прву оцену ја сам прегледала и задатке који су каснили. Сматрала сам да вам је потребно време да се на све навикнете. За следећу оцену нећу узимати у обзир задатке које ми пошаљете после назначеног рока. Не зато што хоћу да имате мању оцену. Напротив. И мени је стало до ваших оцена као и вама. Него зато што је било веома тешко снаћи се када неко предаје други, неко трећи, четврти или пети задатак. Па онда не знате који сте задатак урадили, који нисте. Онда ја тражим по својој свесци, по мејловима, вибер порукама, како бих вам дала тачне информације. Све то било је веома напорно. Надам се да ме разумете. Поздрав!

23.04.2020. - ШЕСТАЦИ - ОБАВЕШТЕЊЕ

Драги моји шестаци. Ево кратког извештаја о вашем раду и обавештења. За сада сам задовољна вашим радом. Већина вас се баш труди. Неке морам да опомињем. Посебно бих похвалила ученике који су све задатке урадили и добили петице. То су: Павле Кирилов,Огњен Максимовић,Нађа Постоловић, Филип Стан, Невена Станковић,Милица Стефановић, Тереза Танди,Кристина Хмелирш, Јована Ћуровић и Бисенија Чолак. Остали ученици су добили оцене мање од петице или нису оцењени. Углавном јединица нема, што значи да су сви бар нешто урадили. Надам се вам није велико оптерећење да радите задатке из историје. Мислим да један задатак у току недеље није много. Свима је јасно, и мени и вама да ја не могу да оценим ваше знање, већ вашу активност. То колико сте вредни и радни. Зато вас молим да радите задатке редовно, да они буду потпуни, исписани хемијском оловком, читки. Тако ће и ваше оцене бити добре. Следећи задатак очекујте у понедељак. До тада имете времена да одморити или надокнадите пропуштено. Будите ми з

23.04.2020. - ПЕТАЦИ - ОБАВЕШТЕЊЕ

Драги моји петаци. Многи од вас су били у претходном периоду вредни и урадили своје задатке на време и у целости. Добили су петице и ја их овом приликом похваљујем. То су: Тијана Бузејка, Михаило Врачарић,Страхиња Илић, Матија Паун,Анастасија Слацки, Андреа Слацки, Хана Цизлер,Горан Вељић, Лена Дренча, Душан Крецуљ, Лидија Мунћан, Виктор Петровић, Андрија Радосављевић, Стефан Спасић и Урош Цегледи. Они ученици које нисам набројала нису урадили све задатке па су и оцене различите или још нису оцењени. У дневнику је у коментарима образложено шта сте, а шта нисте урадили од када је почела настава на даљину па можете погледати. Ја вас молим да се и даље трудите. Знам да ове оцене нису оцене које показују ко колико од вас зна. Већ ко је колико вредан. Ја за сада само то могу да оценим па се потрудите да будете вредни. Из историје имате 1 задатак у току недеље и мислим да то није велико оптерећење. Следећи задатак очекујте у понедељак. До тада одмарајте или надокнадите пропуштено. Будите ми

23.04.2020. - СЕДМАЦИ - ОБАВЕШТЕЊЕ О ОЦЕЊИВАЊУ

Драги моји седмаци. Многи од вас су до сада вредно радили, предавали све задатке целовите и у року. Овом приликом их похваљујем. То су:Гордана Вељић, Душан Драча,Лена Ђан,Никола Киферов, Милош Милојков, Марко Милошевић, Јована Весић, Јована Генић, Ивана Јелић, Лана Постоловић, Андреј Станковић и Миа Терзић. Ове ученике један задатак дели од петице. Нови задатак ћете добити у понедељак тако да имате времена да се одморите или надокнадите пропуштено. Ученици које нисам набројала нису радили редовно. Неки су урадили можда и све задатке, али не потпуно или са пуно грешака и мало труда. Има и оних који су урадили 3 од досадашњих 4 задатака. Када прегледам пети задатак до следећег петка, унећу оцену у дневник. Молим вас да се потрудите и да то буду оцене какве прижељкујете. Потрудите се!Ко има проблем са интернетом нека ми задатке пошаље на вибер на број 063313584. Шаљите и ретроактивно. Мислим да вам је сада ипак лакше него у школи. Ја не могу да проверим реално колико знате. Али видим ко с

СЕДМАЦИ - 14.04.2020. - ДРУГИ СРПСКИ УСТАНАК

14.04.2020. ДРУГИ СРПСКИ УСТАНАК На страни 138. вашег уџбеника почиње лекција „Други српски устанак“. Прочитајте лекцију и одговорите на следећа питања: 1. Ко је био Хаџи Продан Глигоријевић?(опширно - пожељно је користити и Википедију) 2. Ко је био Милош Обреновић? (опширно) 3. Када је тачно и где почео Други српски устанак и ко га је предводио? 4. Наведи 3 најзначајније битке? 5. Шта је постигнуто овим устанком? 6. Како се звао београдски везир са којим се Милош Обреновић споразумео? Овај задата је мање захтеван у односу на претходне. Молим све ученика седмих разреда да редовно раде и шаљу своје задатке. Да ти задаци буду потпуни и послати у року. Ближи се тренутак када ћу унети прве оцене. Те оцене ће зависити од тога колико сте задатака предали, да ли су ти задаци потпуни, да ли су слати у року. Рок за израду овог задатка је уторак 21.04.2020. у подне. Дакле имате недељу дана. Будите ми здрави!

ПЕТАЦИ - 14.04.2020. - СТАРИ РИМ - УТВРЂИВАЊЕ

14.04.2020. Драги моји петаци. Многи од вас су у претходном периоду показали велики труд и рад. Неки се нису баш много потрудили. А има и оних који се нису трудили ни мало. У сваком случају надам се да ће убудуће ситуација бити још боља. Ја ћу у неком тренутку морати да унесем и прве оцене у дневник, па вас молим да радите редовно, да задаци буду потпуни, да буду предати у року. То је оно на основу чега ћу ја одредити оцену. С обзиром на празнике ја сам мало морала да померим наш устаљени распоред објаве задатка и рок за израду истог. Тако да данас у уторак добијате задатак који требате да ми пошаљете до уторка 21.04.2020. НОВИ ЗАДАТАК Отворите уџбеник на страни 149. Видећете задатке. Одговорите на сва питања на страни 149,150 и 151. Дакле задатак радите у књизи. Сликате урађене задатке у књизи и шаљете ми до уторка 21.04.2020. у подне. Ово је све оно што смо до сада радили, па је ово начин да све поновите и још по нешто научите. Будите ми здрави!

ШЕСТАЦИ - 14.04.2020. - ВЕЛИКА ГЕОГРАФСКА ОТКРИЋА

МОЛИМ ВАС ДА ПРИЛИКОМ ИЗРАДЕ ОВОГ ЗАДАТКА КОРИСТИТЕ КАРТУ (МАКАР ОВУ ИЗ УЏБЕНИКА) И НАЂЕТЕ СВЕ ШТО СЕ ОД МЕСТА ПОМИЊЕ. Рок за израду овог задатка је уторак 21.04.2020. у подне. Ближи се тренутак када ћу унети прве оцене у дневник па вас молим да водите рачуна о редовности израде својих задатака, о потпуности и о року. То је оно што ће се узимати у обзир приликом оцењивања. На страни 154. вашег уџбеника почиње лекција „Прединдустријско доба“, а на страни 159. „Велика географска открића“. Овим лекцијама улазимо у нову тематску целину „Европа и свет у раном новом веку“ страна 148. Сада ћемо се осврнути на неке делове ових лекција, а у наредном периоду враћаћемо се на ове лекције и на оне делове које ћемо сада заобићи. Ево вашег првог задатка за ову тему. 1. Нови век почео је _________ године, када је ___________ открио _____________, а завршио се __________________________________ (наведи годину и догађај). 2. Зашто је дошло до географских открића? Шта је основни узрок? _______________

ОСМАЦИ - 14.04.2020. - ПОСЛЕРАТНИ СВЕТ

Због празника смо померили дан додељивања и рок за израду задатка. Многи осмаци не раде редовно своје задатке и то ће се свакако одразити на њихове оцене. С друге стране има ученика који се заиста труде и ја их овом прилимом похваљујем. Веома је близу тренутак када ћу унети прву оцену у дневник. Молим вас трудите се да редовно и у року предајете своје задатке. 14.04.2020. НОВИ ЗАДАТАК Овим задатком започињемо нову тематску целину „Свет после Другог светског рата“. Лекција којом ћемо се овај пут бавити је „Послератни свет и његове супртности“ која почиње на страни 201. Имате свега 6 питања на која требате да одговорите. Од тога неки одговори су врло кратки. 1. Када су и због чега створене Уједињене нације? Да ли је нека слична организација постојала раније и ако јесте како се она звала? 2. Које су се две земље истакле као велике силе након Другог светског рата? 3. На која два блока (војнополитичка савеза) је био подељен свет након Другог светског рата? 4. Наброј ратне злочине за к

07.04.2020. СВИ РАЗРЕДИ

Приметила сам да ученици у великој мери касне за израдом задатака и не поштују рок за израду задатака. До сада сам то и толерисала и молила вас да поштујете рокове. Убудуће ће кашњење утицати на број бодова које носи један домаћи задатак, а то ће свакако утицати на формирање оцене у једном тренутку. Значи, још једном вас молим да шаљете задатке у року уколико вам је стало до оцене из историје. Свака част онима који су и до сада поштовали рокове, а и њих има доста. Поздрав!

06.04.2020. - ОСМАЦИ - КРАЈ РАТА У ЈУГОСЛАВИЈИ

ЗАДАТАК: Отворите уџбеник на страни 192. и препишите назив лекције у свеску „Крај рата у Југославији“. - Прочитајте лекцију пажљиво. - https://youtu.be/rEqOgHLh1Uw - Ово је линк на ком ћете наћи врло кратку презентацију овог периода аутора Милана Јовановића. Погледајте презентацију пажљиво. • На основу прочитане лекције и одгледане презентације одговорите на следећа питања: 1. Шта означава операција „Вајс“? 2. Шта означава операција „Шварц“? 3. На страну којег покрета отпора су 1943. године стали савезници и зашто? 4. Техеранска конференција (када је одржана, између кога и шта је одлучено)? 5. Шта означава АВНОЈ? Које су битне одлуке донете у Бихаћу и Јајцу? 6. Шта означава споразум Тито – Шубашић 1944. године? 7. Када и после ког догађаја је завршен Други светски рат у Југославији? Редовно пратите предавања на РТС3 каналу. До сада сте имали по два часа недељно (понедељком и средом

06.04.2020. - СЕДМАЦИ - СЛОМ ПРВОГ СРПСКОГ УСТАНКА - трећи задатак

ЗАДАТАК: Настављамо са лекцијом „Први српски устанак“ која почиње на 127. страни. Ваш задатак јесте да: • Прочитате ликцију у целости. • Посетите ова два линка доле наведена - https://www.youtube.com/watch?v=JFt5fXCnlzg&t=19s - Први српски устанак 2. део (аутор Вера Исаиловић) - https://www.youtube.com/watch?v=q1Hujd4ejSY - Ћеле кула – кратка прича о споменику (Јужне вести) - У првом линку говори се о догађајима од 1807 – 1813. године. А у другом линку говори се о Ћеле кули. • Отворите уџбеник на страни 137. и одговорите на сва питања осим на друго питање. Пишите и питања и одговоре. • Бонус питање везано је за другу презентацију и оно гласи: „Напиши све што знаш о Ћеле кули?“ - Значи имате укупно 6 питања. - Рок за израду задатка је петак у подне. Срећан рад!

06.04.2020. - ШЕСТАЦИ - ПАД СРПСКИХ ЗЕМАЉА ПОД ОСМАНСКУ ВЛАСТ

1. ЗАДАТАК (На страни 129. вашег уџбеника налази се лекција под називом „ Пад српских земаља под османску власт“. Најпре препишите наслов у свесци. На основу ове лекције коју ћете најпре целу да прочитате, ако то нисте раније урадили, урадићете следеће задатаке) Попуни табелу - (Дате су године у вези са турским освајањима. Код сваке годне упиши шта су Османлије тада освојиле) Година освајања Освојено 1459. _____________ 1463. _____________ 1482. _____________ 1496. _____________ 2. ЗАДАТАК Наведи највећу последицу турских освајања? -______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ 3. ЗАДАТАК - На страни 140. почиње лекција под називом „Српска средњевековна култура“. Препиши овај наслов, прочитај лекцију, а затим одговори на следећа питања: а) Под чијим утицајима се развијала српска средњевековна култура? б) Које личности су

06.04.2020. ПЕТАЦИ - РИМ У ДОБА ЦАРСТВА

ЗАДАТАК: - Отворите уџбеник на страни 125. вашег уџбеника. - Препишите наслов лекције „Рим у периоду царства“. - Пажљиво прочитајте целу лекцију. - Погледајте кратку презентацију овог периода на следећем линку: https://www.youtube.com/watch?v=zgBMkw7Vp84&t=28s (Аутор ове презентације је Милан Јовановић „Рим у доба царства“) - На основу прочитаног и на основу презентације одговорите на 5 питања на крају лекције са стране 129. (претходно препишите питања) - Обратите пажњу на карту на стани 127. страни и одговорите на још једно додатно питање: „ Који простор је заузимало Римско царство у 2. веку када је достизало своје највеће границе?“ (одговор на ово питање наћи ћете у презентацији) - Ако сте пажљиво пратили час на РТС3 каналу данас 06.04.2020. онда ћете знати да ми одговорите на следеће питање: „Зашто се каже.... – КОЦКА ЈЕ БАЧЕНА , - ЗАР И ТИ СИНЕ БРУТЕ, -МАРТОВСКЕ ИДЕ, ВРАТИ МИ МОЈЕ ЛЕГИЈЕ“ (објасни 4 изреке појединачно сваку) *ЗНАЧИ УКУПНО ИМАТЕ 7 ПИТАЊА *Пратите предав

01.04.2020. Обавештење за све разреде!

Када радите задатке, обавезно пишите и питања,и пуне реченице. Мени су сва питања у компјутеру, па нисам увек сигурна на шта се односи ваш одговор ако не напишете. Иначе сам за сада генерално задовољна вашим радом. Поздрав!